Damian Kawecki

    Rocznik 1981. Od urodzenia i z wyboru Powiślak. Moje motto życiowe brzmi: no challenge, no fun (nie ma wyzwania, nie ma zabawy).
    Moja pasja rowerowa zaczęła się w dzieciństwie od roweru marki Pingwin produkcji CCCP (jedyny słuszny system w owym czasie). Tego sprzętu nie zapomnę do końca życia z dwóch powodów: baryłkowatych czerwono-pomarańczowych kół oraz notorycznie rozkręcającego się mechanizmu korbowego (wystarczyła runda po parku przy ulicy Browarnej). Wraz z moim rozwojem nie tylko fizycznym (można przypuszczać, iż również intelektualnym) zmieniał się mój sprzęt. Po kolei były to rowery: Romet Pelikan oraz ruski składak a'la Kama w kolorze granatowym.damian_portret
    Pierwszym przełomem był rok 1995, kiedy to rodzice sprezentowali mi pierwszy pseudo-górski rower Bronco Horizon (10 biegowy z SiS i bez amortyzatora). Ten nabytek służył mi do roku 2000, kiedy to zmuszony koniecznością dziejów wszedłem w posiadanie najpierw pierwszego i jak na razie ostatniego roweru typu full suspension polskiej marki Arkus. Z racji tego, że sprzęt był wyjątkowo usterkowy, a zbliżała się moją pierwsza wielka wyprawa rowerowa (Holandia 2000) w niecałe 2 miesiące później stałem się dumnym posiadaczem roweru marki Hawk zbudowanego na ramie Classic03, w którym sprzęt też nie był najwyższych lotów (wtajemniczeni wiedzą – "przyjdź jutro"), ale zaprzyjaźniłem się z nim na długie 7 lat.
    Niemniej jednak prawdziwym przełomem w moim życiu był rok 2007 wtedy to sprezentowałem sobie prawdziwą maszynę do XC – rower Poison Zyankali T '07. Wówczas pierwszy raz poczułem co to jest naprawdę dobry sprzęt i co to znaczy naprawdę sztywna bocznie rama. Sprzęt ten służył mi do początku roku 2009, kiedy to po wielu miesiącach wyrzeczeń stałem się posiadaczem maszyny, której nie powstydziła by się Maja Włoszczowska, John Tomac, Julien Absalon czy Cadel Evans (tak właśnie od XC zaczynał swoją karierę, dopiero potem przesiadł się na szosę), a mianowicie roweru zbudowanego na ramie Author Egoist 07/08.
    Ale dość chwalenia się przejdźmy do konkretów (proszę traktować poniższy tekst z lekkim przymrużeniem oka - jest ciut ironiczny), jest kilka rzeczy, które opisując moją osobę można streścić w punktach:
Rok 2010 przyniósł kolejne zmiany i mój park rowerowy przedstawia się następująco:

1) Rower podstawowy:

Centurion Backfire Hydro
mod. 2010 Custom

Waga ~11 kg (niestety, nie zważyłem dokładnie)
Rama: aluminiowa hydroformowana, rozmiar – 46 cm (18”) Obręcz przód: Easton XC Two Mostek: Race Face Evolve 110mm
Widelec: Rock Shox Reba SL, Dual Air, Motion Control, skok 100 mm, poploc Obręcz tył: Easton XC Two Sztyca: Race Face Evolve, 31,6x350 mm
Korba: Shimano XTR 970, 175 mm, 44-32-22T Piasta przód: Easton XC Two Siodło: Selle Italia Shiver TLD "Swoop"
Prze. przód: Shimano XT 770 Down Swing Piasta tył: Easton XC Two Chwyty: Owijka Eolo Techno + chwyty BBB (podkład)
Prze. tył: Shimano XTR 970 Szprychy: Sapim Łańcuch: ROTOR SL 901 Ti
Hamulec przód: Shimano XTR M985 Dętki: Continental + uszczelniacz Kaseta: Shimano XTR 970, 11-32T
Hamulec Tył: Shimano XTR M985 Manetki: Shimano Deore XT 760 Pedały: Time Atac XS
Opona przód: Tioga Red Phoenix 26x1,9 Klamki: Shimano XTR M988 Trail Uwagi:Rogi Ritchey WCS, Stery FSA ZS-3, zatyczka i podkładki PRO/PRO Carbon, Linki i pancerze Gore Ride On – system zamknięty, koszyki na bidon Elite Custom Race Glossy, adapter Topeak TX-15
Opona tył: Tioga Red Phoenix 26x1,9 Kierownica: Race Face Evolve Flat
  
 2) Rower treningowy:
Author Instinct 29" mod. 2010 Custom

Waga 12,5 kg (zważony na profesjonalnej wadze)
Rama: aluminiowa ,R6 triple buted, rozmiar 44,5 cm 17,5“ Obręcz przód: Mavic TN 719 Disc Mostek: Ritchey Pro Wet Black 100 mm
Widelec: Rock Shox Reba SL, Dual Air, Motion Control, skok 80 mm, poploc Obręcz tył: Mavic TN 719 Disc Sztyca: Thomson Elite Setback 31,6x410mm
Korba: Shimano SLX, 175 mm, 44-32-22T Piasta przód: Dartmoor Vee Two Siodło: Selle Italia Max Flite Genuine Gel
Prze. przód: Shimano Deore XT 770 Top Swing Piasta tył: Dartmoor Vee One Chwyty: Ritchey WCS (skręcane) + korki Dartmoor
Prze. tył: Shimano Deore XT Shadow Szprychy: DT Competition Łańcuch: Shimano XTR
Hamulec przód: Avid Juicy Five + Swiss Stop Dętki: Bontrager + PitStop Kaseta: Shimano SLX
Hamulec Tył: Avid Juicy Five + Swiss Stop Manetki: Shimano Deore Pedały: Shimano PD-M540
Opona przód: Michelin Transworld Sprint 42-622 Klamki: Avid Juicy Five Uwagi: Stery Ritchey Zero-Integrated, zatyczka/ podkładki Ritchey/Carbon, Linki i pancerze Shimano XTR, koszyki na bidon Elite Custom Race
Opona tył: Michelin Transworld Sprint 42-622 Kierownica: Ritchey Pro Rizer Wet Black

3) Rower zapasowy:
Hawk Classic 03 model 1999

Waga ~12,5 kg
Rama: aluminiowa 7005 Obręcz przód: Match1 Mostek: Kalloy
Widelec: sztywny - fabryczny Obręcz tył: Vuelta Sztyca: Kalloy
Korba: CPI,175 mm, 42-32-22T Piasta przód: Shimano STX RC Siodło: Selle Royal
Prze. przód: S.R.A.M 5.0 Piasta tył: Quando Chwyty: Herrmans
Prze. tył: Shimano Alivio Szprychy: no name Łańcuch: SRAM
Hamulec przód: v-break Alongha Dętki: no name Kaseta: Shimano Acera
Hamulec tył: v-break Alongha Manetki: Shimano Alivio Pedały: Fishbone – platoformowe
Opona przód: Schwalbe Hurricane 26x1,9 Klamki: Alongha Uwagi: Rogi Acor, Boostery przód/tył no name/Acor
Opona przód: Schwalbe Hurricane 26x1,9 Kierownica: Kalloy

    Ponadto wraz z kilkoma kolegami 2009 zorganizowałem dwie nocne wyprawy - Night Challenge. Przy tej okazji uczulam, iż do tego typu przedsięwzięć należy wyposażyć się w dobre oświetlenie (Bocialarkę 2.0 lub wyżej i chyba już klasyczny zestaw Sigma Evo X + Pro).
    Poza rowerami (choć w związku z nimi) lubię bawić się w kartografię, tzn. szukanie nowych tras, planowanie. Do tego celu służy mi program Google Earth, Map Source oraz kapitalna mapa topo - ump.waw.pl tworzona pod odbiorniki turystyczne firmy Garmin.

Pozdrawiam,
Damian Kawecki